woensdag 29 december 2010

Knutselboekskes

Een mens met tijd (vakantie) moet iets doen met dienen tijd. Dat vind ik toch. En als de inspiratie even ontbreekt kunt ge altijd een knutselboekske ter hand nemen. En ik heb leuke knutselboekskes, van die oude retro boeken waar je bij glimlacht van alleen al naar die foto’s te kijken.
Echter… vaak komt dan het besef dat ik de helft er van eigenlijk niet kan maken, gewoon omdat de basiskennis naaien, breien,… me ontbreekt. Dat doet zeer, ja echt. En ik ben zo iemand die alles direct wil kunnen, die van alles direct resultaat wil zien… Ja, ik weet hoe een naaimachine aan en uit moet, en ja ik heb wel eens een rokske gemaakt, maar echt een complex patroon volgen, daar begin ik niet aan. Op zoek naar andere ideeën dan maar… Ik zou nog eens oorbellen kunnen maken, of broches, maar het originele is er ook ver af. Oh ja, ik ben ook iemand die graag afwisseling heeft. Wees gerust, tussen dit en een week heb ik weer massa’s ideeën, maar vandaag… efkes niet.

2 opmerkingen:

  1. Bak/versier nog eens cupcakes ...?
    In pipoos (Gent Zuid) kunt ge nu ook alles kopen voor cupcakes te versieren, maar in kleinere hoeveelheden dan als ge t moet online bestellen!
    Ze hebben er alle kleurtjes, glanspoedertjes, uitsteekvormpjes, ...
    En ze hebben er ook knutsel - en naaigerief met hopen!

    BeantwoordenVerwijderen