dinsdag 12 april 2011

Huppakee, nog eentje!

Haken is leuk! Echt waar, ge moet het eens proberen. Ik heb dus nog eens een kettingske gehaakt. Deze keer met zwarte nylondraad en roze, zwarte en witte parels. Het is voor een speciale gelegenheid en het past perfect bij een bepaalde jurk (die ik niet ga laten zien). Hoe dan ook, het totaalbeeld klopt! Maar ik kan me voorstellen dat al dat roze een beetje afschrikt op het eerste zicht. De oorbellen, daar ben ik nog niet volledig van overtuigd. Het kan zijn dat ik nog iets eenvoudiger exemplaren fabriceer. Op naar de volgende!

2 opmerkingen:

  1. afschrikken? nee hoor, absoluut niet, tis super super mooi! Hoe begin je daar in godsnaam aan? Ik haak ook supergraag maar zou 1. niet weten hoe ik hier moet aan beginnen en ook niet waar ik die pareltjes haal:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In volgend filmpje http://www.youtube.com/watch?v=QZMh1YqX8GE zie je het een beetje uitgelegd. Daar gebruiken ze wel metaaldraad, wat iets moeilijker is om te haken. Ik deed het volgens hetzelfde principe, maar met nylondraad en om de 3 steken een pareltjes. Na drie 'kettingen' vlocht ik ze in elkaar en voila het resultaat. Pareltjes vind je in heel wat winkels en in heel wat prijzen. Ik kocht ze in de hobbywinkel. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen